Tuesday, December 14, 2010

Parmak poğaça yapmak isterseniz

Parmaklı Poğaça Yapıyoruz
Merhaba bayanlar bugün size, misafirlerimizin satın mı bu yoksa kendin mi yaptın dedirtecek kadar muhteşem bir görünüşe ve lezzete sahip olan parmak poğaça tarifimi yazmak istedim.
İlk önce malzemelerimizi sayalım:
5 çorba kaşığı tereyağ—oda sıcaklığında olsun ki yoğurmanız kolay oluyor. Ocakta eriterek kullanmaya kalkmayın hamuru yakıyor.
2 çay bardağı ılık süt
2 yumurta—beyazlarını ayırıyoruz.
1 paket kuru maya
1 çorba kaşığı toz şeker—ben bazen gibi pudra şekeri de kullanıyorum
4 su bardağı un—bardağınız boyutuna göre 3 yada 5 bardakda koyabilirsiniz.
İç malzemesi için:
Ben ya salçalı patates kavurması koyuyorum, yada kırmızı biber karıştırdığım lor koyuyorum. Tercih sizin.
Yapılışı:
Öncelikle ununuzu elemeden asla kullanmayın.
Elediğimiz unun ortasını açıyoruz ve kuru mayamızı ortasına boşaltıyoruz.
Unun kenarlarda kalan kısmına şekerimizi ekiyoruz.
Isıttığımız ve ılımaya bıraktığımız ılık sütümüzü yavaş ayvaş mayanın üzerine dökerken diğer elimizle yavaş yavaş birbirine yedirmeye başlıyoruz.
ılık sütün tamamını dökdükten sonra, 2 dakika kadar yoğurup içine oda sıcaklığındaki yumuşak tereyağımızı ve 2 yumurtanın sadece beyazlarını ekleyip 20 dakika yoğuruz.
Yoğurma esnasında duruma göre un veya birazcık yağ eklereyebilirsiniz.

Meşhur lafımızı kulanmadan geçmeyelim, hamur kulak memesi yumuşaklığına geldiğinde ki 20 dakika yoğurulan bir hamur o kıvama gelmiş olması lazım artık, hemen bir kenara üstü temiz bir bezle örtülerek 45 dakika dinlenmeye bırakıyoruz. Ben hamurun üzerine havlu peçete koyuyorum onun üzerinde sofra bezi hem daha temiz oluyor, hem daha çabuk dinleniyor.
45 dakika sonunda hamurumuzdan 15 küçük beze koparıyoruz ve oklava yardımıyla el şeklinde sayılabilecek dikdörtgen bezeler açıyoruz ve başına iç malzememizi koyuyoruz. İç malzememizi koyduğumuz taraftan, hamurumuzun yarısına kadar katlamaya başlıyoruz.
Yarısına kadar katladığımı hamurumuzun kalan kısmını parmak şeklini verecek şekilde kesikler atıyoruz. Ben 7 parmak kesik atıyorum çünkü genelde 7 den fazla kesik kenarlarından taşıyor ve piştiğinde şekli çokda güzel olmuyor ancak 5 den az kesik atarsanız bu seferde çok kalın parmaklı bir poğanıç oluyor. O yüzden 6-7 kesik atmanızı tavsiye ederim.
tepsiye sıraladığımız parmak poğaçalarımızın üzerine yumurta sarılarını sürüp önceden ısıtılmış 180 derece fırınımıza koyuyoruz. En fazla 15 dk sonra parmak poğaçalarınız hazır.
Afiyet olsun….

No comments:

Post a Comment